În desfășurarea filmului Căința, la o zi după înmormântarea lui Varlam Aravidze (primarul unui orășel din Georgia) cadavrul său apare în grădina fiului său și este reîngropat în secret. Din păcate, cadavrul continuă să apară și poliția arestează o localnică pe care o acuză de deshumare. Ea declară că Varlam nu ar trebui să fie lăsat să se odihnească, deoarece atunci când era în viață instaurase un regim de teroare asemănător celui stalinist, care a condus la dispariția multor prieteni ai săi.
În acest film, ultima parte a trilogiei lui Abuladze, sub cămașa neagră a lui Musolini, mustața lui Hitler, lornionul lui Beria și bonomia lui Stalin, apare figura emblematică a dictatorului. Cu un stil realist și simbolic, Tenghiz Abduladze încarcă acest portret cu grotescul și cu exagerarea proprii totalitarismului.
Filmată în doar cinci luni, Căința este o satiră a stalinismului, care aduce în prim plan imaginea dictatorului feroce, din orice colț al lumii și din orice timp. Filmul a fost vizionat de Mihail Gorbaciov, care a mărturisit apoi că acesta este unul dintre preferatele sale, iar Ministrul Culturii a decis să trimită filmul la festivalul de la Cannes.